onsdag 5 december 2012

who run the world? girls.


Bra dag idag. Färglära på morgonen, kanske inte det mest spännande, men efter lunch hade jag utvecklingssamtal med min linjeföreståndare. Vi pratade mest om min portfolio - hur den ska vara uppbyggd och vad jag ska ha med för att få den så "konstnärlig" som möjligt. Så otroligt peppande och jag känner, för första gången på riktigt jävla länge, att jag är påväg dit jag vill. Typ.

Fan va mycket som händer på ett år.

Tänkte på det härdomdagen. Denna helg som kommer var det exakt ett år sen jag och britten hälsade på i Stockholm. Hans första Sverigebesök. Riktigt fin helg faktiskt. Men jag mådde ju sämst. Trodde inte jag var värd någonting alls. Min dröm var att plugga konst i Edinburgh eller Glasgow, men kände mig så dålig och nertryck att jag visste att jag aldrig skulle komma dit. Skulle säkert vara fast på Amex resten av livet. Med känslan av misslyckande och oron att han ska vara otrogen. Igen och igen. Men ändå stanna i det destruktiva. För jag trodde att jag redan gjort mitt val, mitt dåliga val, och att jag var fast vid det. Hu.

Precis ett år senare ska jag åka till Stockholm. Nu åker jag dit för att, för andra gången, fota mina verk som ska med i min portfolio. Min portfolio jag ska söka till konstskolorna i Edinburgh och Glasgow med. Med verk jag jobbat med under den tid jag hittills gått på Textilakademin. Med verk jag gjorde på sommarkursen på konstskolan i Edinburgh. Konstskolan jag för ett år sedan trodde jag aldrig skulle sätta min fot på. BAM!

Som sagt, fan va mycket som händer på ett år. Klapp på axeln Frida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar