måndag 11 februari 2013

we had the same feelings at opposite time


Hade en riktigt fin helg. Lördagen spenderades i Marais, köpte lite presenter till ett kommande födelsedagsbarn, strosade runt och hamnade till slut i ateljén. Anika har varit superwoman och lyckats med något på några timmar som jag försökt med sen november. Jag fick tillbaka min deposition från idiot-hyresvärden från den första lägenheten jag skulle haft. High five Anika!

Söndagsmorgonen spenderades i pyjamas och ritblocket i hand. På eftermiddagen mötte jag upp Ebba utanför Centre Pompidou. Mycket köandes, men efter dryga timmen så befann vi oss inne på Salvador Dalí utställningen. Riktigt roligt. Han verkar ha varit en fantastiskt intressant människa med så många idéer att jag inte slutar fascineras. När vi var klara med utställningen gick vi runt lite på resten av muséet och slutade med en kaffe vid Republique efter att ha gått i snöblasket (!) Idag är det iaf +10. Pluspoäng där Paris!

Direkt efter detta gick jag hem till Anika. Hon hade middag för oss tjejer, vi blev sex stycken till slut. Så himla mysigt. Började med champagne och tilltugg, skratt, franska, engelska, svenska. Gick vidare till middagen som var stek för de andra och tofu till mig. Sen den typiska ostbrickan med massa gott bröd (nej, har inte hållt mitt löfte om att sluta äta så mycket bröd och ost). Så himla fin kväll, men sorgligt. Under middagen började jag inse hur mycket jag kommer sakna detta. Ja, jag har skapat en vardag här och träffat så fantastiska människor. Oklart om man kommer träffas igen. Och att befinna sig i denna stad, och jobba med det jag gör - det går inte riktigt att beskriva, det måste verkligen upplevas. Det är så himla speciellt, så olikt hur det funkar i Sverige. På gott och ont. Hatkärlek x 100. Men skulle aldrig kunna tänka mig att göra nåt annat. Man anpassar modevärlden till sig själv och inte tvärtom. Nog det bästa jag lärt mig under all den tid jag hållt på med detta. Och jag smider planer, stora planer. Självkänsla just nu? Hög för en gångs skull.

Pompidou

Vill också bo här



Halvfärdiga ugglor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar