fredag 1 februari 2013

i get lost in the night so high i don't want to come down


Fattar inte vart den här dagen har tagit vägen, har gått sjukt fort. Jag har fortsatt att sy (och sprätta samma söm ca 100 gånger pga industrimaskin som bråkar med mig), sprungit ärenden i mina gamla hoods Republique samt mumifierat Anikas två Stockman för fotograferingen vi hade idag. Apkul. Fotografen var en så jefla cool tjej. Sjukt härlig, slutade aldrig prata (växlades galet mellan franska och engelska) och hade såndär coolerz grungestil.

Nu är jag hemma och är inne på min tredje kopp te (fredagskväll - yep) och känner mig så OTROLIGT inspirerad. För inte så länge sen fann jag ingen anledning att gå upp på morgonen, nu vill jag inte ens gå å lägga mig för det finns så mycket jag vill GÖRA. Har så mycket IDÈER. Livet går upp och ner, och efter ett helvetes 1,5 år så känns det äntligen påväg uppåt. Härligt härligt. Ser fram emot allt jag har ahead of me. Och när man är med någon som Anika som har gjort det här så länge så blir man så inspirerad att göra det själv. Efter en dag hos henne vill jag bara rita, rita, rita, skissa, skissa, skissa, sy, sy, sy. Men mina egna grejer då. Är sjukt kul hos Anika, lär mig jättemycket, men jag jobbar med hennes visioner. Ser fram emot att åka tillbaka till Smålands skogar och jobba med MITT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar