lördag 22 juni 2013

i thought of everything i'd never regret

Vädret har fortfarande humörsvängningar. I onsdags var det varmaste dagen på året och min dude hade en day off. Så vi begav oss in till Brighton och spenderade dagen där. Och ja, det var VARMT. Vandrade runt lite i The Laines innan vi gick ner till stranden där Steve och Barney joinade oss. Avslutade dagen på en av Fishersgate's lokala pubar för att se Tony spela.

Dagarna efter det har vädret gått tillbaka till grått, dimmigt, varmt med kalla vindar och fuktigt som faen. Engelsk sommar, yay...
I torsdags var dock en riktigt bra dag eftersom jag hade en arbetsintervju för en klädbutik som ska öppna nu i veckan i The Laines. Och det är typ en helt underbar butik som ägs av den coolaste 60-åriga Londontanten som finns typ. Det gick hur bra som helst och jag tror att jag fick jobbet, hah. Det var lite oklart, men hon sa iaf "jag tänker mig att så fort vi fått upp allt i butiken så jobbar du en dag med mig och en dag med Gemma, så att du lär dig allt". Så det låter ju som att jobbet är mitt? Känner dock att jag måste skaffa ett engelskt nummer snart, för folk (iaf när man söker jobb) är inte jättevilliga att ringa ett svenskt nummer..

Utöver detta har vi tagit det lugnt, tagit med Poppy upp på South Downs, kvällspromenader i Fishersgate och Southwick och ett alldeles eget litet midsommarfirande med svensk mat, apelsinjuice och svenskalektioner!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar