lördag 15 juni 2013

you're ever welcome with me any time you like

Nu har jag varit tillbaka i en vecka. Vädret är sakta men säkert på väg åt rätt håll. De senaste dagarna har det varit varmt, men med kylig blåst. Så förkylningen är här för att stanna verkar det som..

Det är så himla annorlunda sen jag flyttade härifrån. Staden är precis densamma, inget har egentligen förändrats - jag är fortfarande helt förälskad i stranden, kulturen, människorna och sist men inte minst - TESCO. Never ending love.
Men mycket annat har förändrats. Den här gången är jag faktiskt - vågar jag säga det - lycklig.

Har under dessa dagar mest smält att jag är tillbaka - lugna promenader, mest ner mot stranden. Jag vet inte vad det är med mig, KAN inte bo i en stad som inte har nära till vatten. Ser jag stranden närma sig börjar jag gå snabbare och snabbare, som ett litet barn som inte kan hejda sig typ, heh. Igår tog jag skydd från vinden bakom en groyne (eh svensk översättning? Typ vågbrytare?) och låg på stranden i typ en timme. Så jäla najs.
Annars ritar jag mest och väntar på besked från diverse jobb. Och det bästa - min landlord Colin berättade häromdagen, när jag var på hans pub, att han har en gammal symaskin liggandes i något av skåpen. Grävde fram den igår, en gammal robust Singer, awesome!

Min dude jobbar uppe i Hangleton, slutar inte förrän åtta på kvällarna, så jag brukar ta mig en kvällspromenad dit. Riktigt fin promenad med utsikt över South Downs. Det går liksom inte att ogilla den här staden.

Ett regnigt Hove för några dagar sen



2 kommentarer:

  1. Håller med. Gillar också denna stad och dess omgivningar. Och med så trevliga människor som också finns där så är det inte omöjligt att vi dyker upp. Ha de bara gott. Kram

    SvaraRadera