fredag 12 juli 2013

every road is a ray of light

Phjuuu. Händelserik vecka. Har bondat rejält med en av Mikes kollegor - Emma. Vi var på stranden i tisdags och chillade i några timmar med jordgubbar och chips. Onsdagen spenderades också på stranden, men då var även Mike och några andra kompisar med. Det var riktigt varmt, så killarna badade, vi tjejer hade inte med bikinis men vi doppade benen iaf. Förutom sista doppet när Ruby och Emma bestämde sig för att gå ut till midjehöjd. Mycket smart. Speciellt eftersom att solen precis hade försvunnit bakom husen.






Har sen igår jobbat. Ska även jobba imorgon. Vet att min jobbsituation är lite confusing, läget just nu är hursom att jag jobbar på en fransk restaurang i Hove och hoppar in när det behövs i en klädbutik i The Laines. Restaurangen är okej, men enbart för att jag har balls. Det är några andra tjejer (alla utländska) som jobbar där och har gjort det i några veckor. Dom har fortfarande inte fått betalt och jobbar 6 dagar i veckan 8-14 timmarspass. Och dom säger ingenting "cause they don't wanna step on any toes". Eh?
Jag har redan fått ett avtal jag ska skriva på samt krävt att jag inte jobbar mer än 40 timmar i veckan. Okej om det hade varit timlön, men nu är det en fast veckolön oavsett hur mycket man jobbar. Så, ja. Jag stod på mig. Klapp på axeln Frida.

Mina fötter är dock döda. Jobbar 8 timmarspass med en snabb matrast vid tre då jag får käk. Kocken glömmer dock alltid bort att jag är veggie, så tre gånger i sträck har jag fått en stor köttallrik med lite potatis. Awesome. Och fransmän will be fransmän. I wanna punch zthem. Som tur är jobbar Bradleys mamma i affären bredvid så jag kan springa in där ibland och tjöta lite. Igår hade min chef sprungit in där snabbt och handlat något litet och hon passade på att hota honom lite. "She is family, okay? Treat her well or you will answer to me" Heh, gulle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar