måndag 1 juli 2013

we don't sleep when the sun goes down

Fin helg. Mötte upp Mike efter jobbet i fredags, vi gick till puben med några av hans kollegor och had a blast! Lördagen var det jobb mellan ett och fem, har hittills kirrat två deltidsjobb - båda i klädbutiker - men dom är helt olika! Dolly Dagger är nog den jag känner mig mest hemma i.. Ska jobba min första "riktiga" dag på torsdag, Simon som är butikschef är typ världens härligaste, under min intervju i fredags satt vi mest och skrattade och det var så avslappnat och skönt. Det är inte riktigt så i den andra butiken.. Heh. Känns som att hon vill att jag ska jobba där enbart för att "you're so right, you have the right attitute and the right look and the clothes suits you perfectly". Ehe, okej? I lördags när hon hade dressat upp mig droppade hon kommentaren "you should walk up and down the street outside to get people to come in". Alrighty then.

Hursom, efter jobbet rörde vi oss till Kirk's house warming. Var en väldigt lugn och trevlig fest med massa mat. Tror jag åt mest av alla. Och jag var den enda tjejen. Hängde mestadels av kvällen i vardagsrummet med två gaykillar i 40-års åldern, lyssnade på Abba och Madonna och blev överröst med helt underbara kommentarer "You're so pretty! I love your Swedish style! Your English is peeeeerfect!" Heh, me new best friends. 

Har nog aldrig varit så trött som jag var igår! Drack inte alls mycket varken fredag eller lördag, men vi kom ju hem ganska sent båda dagar eftersom vi bor.. Ja, inte i centrala Brighton.. När jag vaknade var jag astaggad på att gå till stranden. Istället somnade jag i soffan efter frukost och sov till tre. TRE! Great success. 

Ikväll är det en ny säsong av Skins, slutade titta efter två säsonger (för dom byter ju karaktärer hela tiden, buuu) men den här säsongen ska tydligen massa folk från början vara med, wii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar