lördag 6 april 2013

back to black


Igår var jag förbi butiken där jag lämnade grejer (spana in deras instagram där de heter cissiochselma, har en bild på mina grejer upphängda i skyltfönstret, woop). Var i butiken i nästan en timme och pratade med Cissi medan 5-månaders-Magda satt och busade i hennes knä. Väldigt mysigt, saknar att jobba där. Tycker att alla som befinner sig i Stockholm borde gå förbi Bondegatan 7, det är världens mysigaste och trevligaste butik, som att kliva in i en färgglad smällkaramell. Så hittar man såklart alltid massa fina klänningar man vill ha.

Efter det åkte jag och Tomas till pappa och vi tre tog oss vidare till farmor som fyller 79 idag! Var jättemysigt med blåbärspajsfika och prat.
Gör dock så himla ont i hjärtat att se hur hemtjänsten inte sköter sitt jobb där. Om man jobbar med något som det kanske man ska inse att det är MÄNNISKOR man jobbar med. Är hon inte värd att få sin mat rätt dag eller att inte få det städat hos sig för att hon i februari fick veta att hon har en begränsad tid kvar på denna jord? Hon VILL ju men KAN inte göra vissa saker själv. Förbannad.

Aja. Känt mig småförkyld hela veckan och det kom på riktigt igår. Emmy och Tomas käkade middag hos oss, sen var tanken att vi tre skulle träffa Johanna över en fika, men jag fick stanna hemma. Riktigt synd eftersom jag inte träffat Johanna på hur många år? Får bli nästa gång jag är i stan!

Nu sitter jag i mitt rum, tillbaka i Småland, och väntar på att köket ska bli ledigt så jag kan göra min soppa, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar