onsdag 24 april 2013

the start of something good

Har idag tagit rekord i att jobba långsamt. Denna + nästa vecka har jag textila tekniker. Denna gång innebär det att vi ska göra hattar. Tyvärr är det ju så att jag har ca tusen saker att ta itu med och stressen är på hög nivå. Med andra ord; Frida är handlingsförlamad.
Och eftersom jag är en sån duktig elev så skolkar jag ju ej. Och känner ju även att jag inte kan skolka eftersom jag kommer vara ledig en vecka för att åka hem x2. Hej Englandet och hej Stockholmet.
Men blir ju stressad under lektionen när jag tänker på vad jag kan göra istället SAMT får dåligt samvete för att snälla Lärar-Lena tycker att jag ska göra något.
Bestämde mig för att rita mönster till hattar I may or may not need in the future. Gjorde 4 st mellan 8.30 - 15.00. Då har jag alltså inte ritat dom själv utan ritat av andra mönster. Pluggisen inom mig gråter.

Men tillbaka till stressen nu.
Min plan är att bli klar med grejerna till modevisningen denna vecka. Alice ska stanna i helgen, vilket aldrig typ händer, så jag är superglad - och vi har bestämt att vi ska spendera helgen i sysalen. Awesome!
Utöver detta ska jag fortsätta med mitt tyg där jag vävt 10 cm av 4 m. Bra där.
Vill även sy fler grejer till butiken och har ca 1000 idéer. Vilket kommer innebära att jag får bort lite tyger. Och då kommer ju även stressen fram över hur faen jag ska lyckas få hem alla mina grejs till Stockholm i juni.
PÅ DET lägger jag till mina småprojekt. Födelsedagskort osv som ska illustreras. Samt ett porträtt till ett bröllop. Ett bröllop jag inte ens ska gå på men vill ändå fjäska lite. Vet att dom inte tycker illa om mig. Överhuvudtaget  Snarare tvärtom. Men det är ju ändå lite konstig stämning (förståeligt). Typ hey babes, I'm back.

Livsstatus just nu: FML och ganska så perfekt på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar