måndag 29 april 2013

i know nobody can do me no harm


Jobbig helg, förståeligt, men har fått bort tankarna tack vare bästa Alice. Som utlovat, så spenderade vi ca varje sekund av helgen i sysalen. Förutom de gånger vi gick till Willys och handlade fika. Vilket var några gånger för mycket..

Fick färdigt alla plagg till modevisningen, så himla skönt. Så kan åka iväg med gott samvete. Och även börjat på lite andra plagg, bla ett litet experiment i form av byxdress. Blev faktiskt riktigt bra med tanke på att jag aldrig gjort det förut och körde lite freestyle. Har lite smådetaljer kvar, så bild på den blir det inte riktigt än.

Idag fick vi en ny uppgift i fackteckningen som jag är sjukt taggad på - skissa smycken. Iofs så blir jag taggad av varje uppgift vi får på fackteckningen eftersom vi har en av denna jords mest inspirerande människa som lärare.
Titeln på detta arbete ska vara "extremt + insert word of your choice". Jag fortsatte på mitt modevisningstema, så mitt blir "extremt urbant". Har hitills googlat fram massa bilder på arkitektur och urbana miljöer - let the sketching begin!

Och så är det ju ett nytt avsnitt av Made in Chelsea ikväll. Pinsamt att jag tittar på det, ja, men skyller mitt beroende på mina brittiska vänner som inte kan sluta tjöta om det.

FÄRDIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar