söndag 20 januari 2013

den här staden äger vi

Okej, så har vart stressigt de senaste dagarna. I fredags var det så. mycket. jobb. Helt sjukt. Massa småsaker att göras, typ springa på massa ärenden i sista sekunden, sy i knappar i alla plagg, fålla allting medan Charlotte satt och sydde upp nya plagg, hah, herre vilken stress. Alla som ska vara med på modemässan kunde komma på fredagen och förbereda allt, men det stängde promt 20.00. 19.36 väntade vi fortfarande på taxin. Vi kom fram 19.58.. Kändes som att vara med i da Vinci koden, men sprang istället runt i Louvren med stora provdockor och hur många kilo kläder för att komma fram i tid.

Igår började då mässan, var riktigt skoj. Jag och Anika var där. Är så roligt att vara själv med henne, speciellt nu när man har gjort klart allt och stressen är över. Vi pratar på ett helt annat sätt då. Hon är så sjukt gullig och ger mig tips och råd angående min portfolio. Hon skickade tom mig från mässan tidigare så jag skulle hinna till ateljén och hämta upp massa tyg jag kan använda mig av. Så himla fint av henne.
Var dock inte så mycket folk på mässan tyvärr, men väldigt spännande ändå. Och så fick man gratis dricka av alla möjliga sorter. Drack nog hela min body weight i te och hann med ett glas champagne innan jag gick.

Mitt personliga pass till mässan. Respect. 

Vårt lilla bås. 



Anikas snygga bok till sommarkollektionen.


På kvällen mötte jag upp Jens och hans två vänner, en av dom har gått med honom på Tillskärarakademin och pluggar nu på Esmod. Vi käkade middag på ett riktigt typiskt franskt ställe i Marais, var jättemysigt. Men jag kände mig helt plötsligt apfebrig. Så när de efteråt gick ut gick jag hem och feberfrossade och hade ont precis ÖVERALLT. Låg vaken tills Jens kom hem vid 5. Hoppas på att jag blir frisk snart, men just nu ser det inte ljust ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar