måndag 14 januari 2013

work more, earn more, live more, have more fun


Kom till ateljén strax efter tio imorse, det var pang på rödbetan direkt. Ner i källaren och klippa ut mönster till en ullkappa. Efter det gjorde jag massa småsysslor, typ klippte ut små mönsterdelar i skinn, sprättade, strök osv. Det är väldigt mycket att göra nu, inte så konstigt med tanke på att det är modevecka och att vi ska vara med på modemässan på Louvren i helgen. Så slutade runt halv nio idag, handlade lite och var hemma runt nio. Så är helt slut, men det har vart en sjukt kul dag. Kommer nog bli asbra det här.

Anika är en väldigt bra handledare, väldigt pedagogisk. Hon är väldigt framåt och oblyg. Börjar på en sak, börjar på en annan 10 min senare. Väldigt karismatisk, nästan så man blir lite skraj när man först träffar henne, men hon är riktigt go. Hon gav mig massa fina kommentarer idag om mina sömnadsskills och att jag verkar vara "en tjej som vet vad jag vill och ser till att det händer". Inte dåligt att höra det från någon som varit i branschen så pass länge som hon. Det var även två andra tjejer med idag, irländska Sarah (asgo) och franska Charlotte (sjukt rolig, även fast vi knappt förstår varan med tanke på att hennes engelska är ungefär lika bra som min franska). Imorgon kommer det tydligen komma fler för att hjälpa till, bla en svensk tjej. Så ser fram emot morgondagen. Men först måste jag få sova lite, helt slut. God natt!

Utsikt från mitt köksfönster

Liten bit av ateljén

Notre Dame. Bor så himla bra, bor ju nära ALLT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar