torsdag 17 januari 2013

think less but see it grow like a riot

Jag har nog aldrig haft såhär ont i fötterna och ryggen. Har sjukt kul på praktiken, det är så underbart att få göra detta, men 10-11 timmars arbetsdagar har börjat sätta sina spår. Slutade vid åtta idag. Snart kommer Jens tillbaka, han har vart min lilla housewife idag och handlat mat!

Idag har jag varit en riktig praktikant! Sprungit runt halva Paris i olika ärenden, känner fortfarande till stan ganska väl, behövde inte karta en enda gång. Stolt. Vart hemma hos Anikas helt fantastiska penthouse mitt vid Republique. En helt enorm lägenhet med stor altan som man ser halva stan ifrån. Avundsjuk. Och så kändisspottade jag lite, en skådis från Harry Potter! Sen har jag klippt ut massa mönsterdelar till en kavaj som Charlotte skulle sy klart nu ikväll, strykt på TC på ca 1000 mönsterdelar, sytt en kjol osv osv. Imorgon blir det massa småsaker som ska göras - sy knappar, stryka det sista etc. För på lördag är det dags för modemässa. Då ska jag dock inte vara med, utan jag och Charlotte ska stanna i ateljén. Men på söndag och måndag, då jevlar. Ska bli så himla skönt, att ha alla plagg klara, sen efter helgen kan vi förhoppningsvis slappna av lite och ha normala arbetsdagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar