tisdag 22 januari 2013

stuck in reverse


Tredje sjukdagen. Så tråkigt. Håller på att bli galen i denna lilla, kalla lägenhet. Anika ringer varje dag för att se hur det är med mig, hon tycker nog att jag ska stanna hemma imorgon också, men jag vägrar. Då sa hon att jag kan komma till ateljé och jobba så länge jag orkar, känns bra. Idag var jag iaf ute en snabbis till Monoprix, var tvungen att fylla på kylskåpet lite. På vägen dit mötte jag überdemonstrationståget #1 utanför Hôtel de Ville. Asså vad är det med fransmännen. Sluta demonstrera mot allt hela tiden. Har vart här i dryga veckan och har redan vart två tåg. Likadant var det 2010. Buuu.

När man har såhär mycket ensamtid så tänker man rätt mycket. Något jag inte gillar längre. För tankarna går direkt till händelser jag önskar jag kunde radera ur mitt minne för gott. Gjorde misstaget att gå in på bloggen jag hade när jag bodde i England. April 2011 "Nu ska jag träffa finaste killen. Är inte van vid att mitt liv är så här bra, nästan så man väntar på att nåt dåligt ska hända. Men jag hoppas inte det. Hoppas jag får fortsätta leva i min lyckliga bubbla." Om jag ändå bara visste. Visste hur det kommande 1,5 året skulle bli. Sjukt jobbigt att läsa, men ändå bra för mig tror jag. Har inte skrivit in den bloggadressen sen juli 2011, har inte orkat se. Hade glömt den bra tiden, de helt fantastiska månaderna då mitt liv var som i en perfekt romantisk film. Bra att jag inte bara ser det dåliga. Men jobbigt att inse att det inte kommer bli så igen. Inse många saker. Att det svarta molnet kommer ligga över mig ett bra tag till. Tyvärr. Att jag kanske kommer bete mig destruktivt ett tag till, men får se det som en del i processen antar jag. Positiva inlägget #1. Sorry.

Har ritat lite idag också. Började med en uggla, kommer nog bli ett helt uppslag med diverse djur. Så himla kul att jag tagit upp mitt ritande, har aldrig ritat så mycket som det senaste halvåret och det är fan det bästa.


2 kommentarer:

  1. Fy bövelen vad snyggt!!!! Hoppas att du snart blir pigg och frisk också hörru!

    SvaraRadera
  2. Fantastisk konstnärinna du är Frida. Det är helt enkelt dig jag ska höra av mig till om jag vill ha en detaljritad tatuering... :)

    Ha det bäst!

    Johanna.

    SvaraRadera